בירות קראפט שהוכנו במיוחד לאירוע

לאחרונה השקנו 2 בירות ישראליות חדשות שהוכנו במהדורה מוגבלת. ישבנו וחשבנו איזו בירת קראפט ישראלית מיוחדת אנחנו רוצים, ומצאנו 2 בירות מיוחדות שאין כאלה בישראל וממש התחשק לנו לשתות😊🍻

שפירא - זוג בירה אחת ביום


אחד הדברים היותר מעניינים בעולם הבירה העשיר של ימינו הוא המגוון הרב של זני הכשות
והשימוש המרתק שעושות בו מבשלות הקראפט ברחבי העולם.

ברוב המכריע של הבירות יש יותר מזן כשות אחד, ובמקרה של בירות מסוג IPA זה לא נדיר למצוא שילובים של שלושה, ארבעה ואפילו יותר זני כשות במתכון אחד.
זה אמנם יוצר בבירה ארומות מטורפות ולעיתים בירות עם מספר זני כשות אטרקטיבים יפגינו ריחות שיכולים ממש להזכיר סלט פירות טרופי, אבל מצד שני זה לפעמים משאיר את הצרכן הסקרן עם התהיה של איזה ריח תורם כל זן בנפרד ומה החלק שלו בבליל הפירותי והעשיר שיש בבירות אלו. 

מספר מבשלות קראפט מובילות זיהו את העניין הרב הזה בקרב חובבי הבירה, ומעצם היותם בירגיקס בעצמם ניסו הברומאסטרים ואנשי השיווק של מבשלות אלו ליצור בירות שבהן נותנים במה רק לזן כשות אחד ומבליטים אותו, כדי ללמוד עליו ועל ההשפעה שלו על הבירה בצורה טובה יותר. סמואל אדמס למשל יצרה בתחילת המילניום סדרה של מספר בירות על טהרת כשות אחד בלבד בשלב הדריי הופינג, ובהמשך עשו זאת גם מבשלות רבות אחרות בעולם ואפילו גם בישראל.
בדרך כלל הבירות שמיוצרות לטובת העניין יהיו מתכונים חדשים עם הרכב לתתים מתון יחסית שיהווה בסיס נקי לבירה ויאפשר לכשות לזרוח, אך יש גם אופציה נוספת והיא להשתמש במתכון קיים של בירה פופולרית ולשחק איתו. 

בפברואר 2021 הושקו בישראל שתי בירות כאלו בו זמנית, שנוצרו כתוצאה משיתוף פעולה בין מבשלת שפירא לקבוצת הפייסבוק בירה אחת ביום לכבוד יום הולדת שנתיים לקבוצה. שתיהן היו מבוססות על שפירא פייל אייל – בירת הדגל של המבשלה ואחת מבירות הקראפט הפופולריות ביותר בישראל – כאשר כל אחת מהגרסאות קיבלה תוספת של זן כשות נוסף ומיוחד בשלב הדריי הופינג. גרסה אחת הכילה את הכשות סולטנה האמריקאי והפירותי והשניה את הכשות טרידנט, שהוא עצמו זן שנוצר מערבוב של שלושה זני כשות אמריקאים אקזוטיים וארומטים מאוד. שתי הבירות האלה מהוות הזדמנות מעולה להבין את ההשפעה של זן כשות אחד ספציפי על הריח והטעם של בירה.

לרכישת הבירות


צרו קשר לפרטים נוספים