בירות באנגליה - התחדשות במעצמת הבירה

אנגליה!
מה עולה לכם בראש כשאתם חושבים על בירות אנגליות?

בירה מסורתית באנגליה


קצת על המדינה שיש הכי הרבה בירות ממנה בישראל:

לא סתם זה יצא כך. אנגליה היא אחת ממדינות הבירה הכי יצירתיות ומסקרנות ביותר כיום. אחת המדינות עם ריכוז המבשלות בירה הגבוה בעולם, אחת המדינות עם תרבות הבירה המפותחת ביותר, אחת המדינות עם הבירות המיוחדות ביותר וכמובן זו מדינה עם מסורת בירה עשירה שהולכת עשרות שנים אחורה.
יצירתית? אז כן, זה ממש לא היה ככה בעבר ולא סתם פתאום יש הרבה בירות קראפט אנגליות בישראל.

אנגליה הייתה מזוהה עם 'איילים' עתיקים ומסורתיים אבל רוב האנגלים שתו לאגרים בהירים פשוטים, הדבר היחיד שאולי אפיין את האנגלים זו ההתעקשות על בירות בסביבות 4% אלכוהול, בניגוד למקובל בשאר מדינות אירופה. במקביל היתה עדיין תרבות של קאסק ואייל מסורתי אבל ברור מעל לכל ספק שהאנגלים לא היו פתוחים לבירות חדשות.

בינתיים בארה"ב מבשלי הבירה לא נחו, תרבות הבירה התפוצצה מרוב חדשנות וקהילת מבשלי הבירה לא הפסיקה לחקור עוד ועוד סגנונות בירה חדשים וייצרו המוני בירות IPA, כן.. אותה בירה שהמקור שלה בכלל באנגליה אבל האנגלים זנחו אותה שנים ארוכות.
לקראת סוף העשור הראשון של שנות האלפיים התחילו פתאום עוד ועוד אנגלים החלו להתעייף מאותן בירות שהם שתו כל הזמן (והם שותים..) ופתאום עוד ועוד חובבי בירה החלו להיפתח לטעמים חדשים, סגנונות חדשים, והנה, גם באנגליה באיחור משאר מדינות אירופה החלה להיווצר תרבות קראפט!
ואיזו תרבות נוצרה… מבשלת הקראפט הראשונה נפתחה בשנת 2005, ההצלחה היתה מסחררת וזמן לא רב אחרי נפתחו עוד ועוד מבשלות באנגליה וכיום יש באנגליה 1850 מבשלות בירה שונות! 1-8-5-0! בחישוב זריז זה יוצא מבשלה על כל 30,000 איש.
מבשלות הקראפט האנגליות מפורסמות בשילוב של בירות בסגנונות מסורתיים, בירות מחומרי גלם אנגליים מקומיים, ולצד כל זה אותן מבשלות מבשלות באותו זמן גם בירות חדשניות ואקסטרימיות עם שילובים של חומרי גלם בלתי שגרתיים.

מבשלות אנגליות קלאסיות שזמינות בישראל: Marston's, Fuller's, Wychwood - מגוון בירות עשיר בסגנונות אנגליים מסורתיים ומוויצ'ווד (הובגובלין) יש בשנים האחרונות גם בירות מודרניות יותר. הכל מאוד מאוזן, מאוד דרינקבילי וקשה למצוא מישהו שיגיד משהו רע על הבירות הללו.

רוצים עוד? הבירות של Robinsons, Eagle, Young's זה בדיוק צעד אחד קדימה.

רוצים ללכת על הדברים הכי טרנדיים? הבירות של Beavertown, Siren, Thornbridge. יש עשרות מהן בארץ, גם קבועות וגם בירות עונתיות שמגיעות במהדורות חד פעמיות. מומלץ.

אי אפשר לדבר על אנגליה מבלי להזכיר סיידר: האנגלים מתים על סיידרים (אלכוהוליים, אלא מה) ובישראל זמינים סיידרים אנגליים של Westons ושל Thatchers.


צרו קשר לפרטים נוספים